The Only for me - Kapitel 34

Jag stängde dörren och gick och fixade i mitt rum. Matilda följde med mig.

- Vad har hänt igentligen? frågade Matilda
- Jag berätt allt efter jag vet själv, sa jag

Där jag hade min tatuering var det rött runt om kring. Det var en riktig tatuering. Jag gick tillbaka till köket där Fanny och Emily satt. Emily var fortfarande sur på mig, men hon vet inte sanningen. Jag satte mig ner och pratade med dom.

- Vad gör ni här? frågade jag
- Vi tänkte överraska dig, vi tänkte stanna i 2 veckor tills killarna kommer tillbaka, så kan vi ha ett överraskningparty för dom, sa Fanny
- Det låter jätte bra, det är så himla skönt att ni är här, jag behöver verkligen er här, sa jag
- Det kommer gå bra, det finns en bra förklaring, sa Matilda



Det hade gått några timmar och det var dags att äta middag. Vi hade pratat om allt som har hänt efter dom hade åkt hem till Stockholm. När Nate ringde efter han hade gått så förklara han vad som hände igår efter festen. Jag visste inte hur Harry skulle ta det, när jag berättar det. Men nästa vecka är det hans födelsedag, jag kan inte berätta det, det får vara hemligt tills efter hans födelsedag.

Vi bestämde oss för att köpa kinamat. Ingen hade orken för att stå och göra mat. När vi hade ätit klart så fick Matilda och Emily ligga i gästrummet och Fanny bredvid mig. Alla var jättetrötta efter dagen. Jag såg paketet som sto vid mitt sängbord. Jag ville testa en till. Fanny och dom andra hade somnat. Då smög jag upp försiktigt gått till balkongen. Jag tände på cigarretten. Jag tyckte att det var gott. Plötsligt känner jag att någon rör vid mig.

- Har du börjat röka? frågade Emily
- Nej, jag ville bara prova, sa jag och kollade upp mot himlen
- Vad har hänt med dig, du har förändrats, sa Emily
- VA? du vet ju ingenting....okej lite men jag vet inte vad som har flugit i mig, jag skaffar en tatuering som det står "Nathaniel" och jag har typ börjat röka, jag vet inte vad som händer? sa jag och förvirrad
- Jag finns här för dig, vi har 2 veckor tillsammans utan några killar. Vi åker ner i morgon och fixar bort tatueringen och sen ska du sluta röka, det kommer bara bli svårare att sluta desto längre du håller på, sa Emily

Jag fimpade cigarretten och gav Emily en kram. Senare gick jag in för att lägga mig bredvid Fanny. Jag kunde fortfarande inte sova, jag var nervös inför imorgon, hur det skulle gå. Efter ett tag somnade jag. Vi vaknade ungefär vid 10.00. Vi gick upp och gjorde god frukost, pannkakor, ägg och bacon och massa annat. Efter frukosten var vi alla mätta. Vi satte på oss kläder för att gå och ta bort min tatuering. Vi gick till den affären jag gjorde den i. Jag anmälde mig sjuk idag eftersom jag hade viktigare saker att göra under dagen

- Hej jag heter Chloé och  jag skulle vilja ta bort min tatuering, sa jag till killen i kassan.
- Okej, när gjorde du tatueringen? frågade han
- I förrgår, hur så? frågade jag
- Eftersom du kan inte ta bort en tatuering som du precis har gjort, du får helt enkel vänta i 1 vecka, senare måste du boka tid om du vill ta bort den med laser, sa killen
- Men vad kan det kosta ungefär?
- Det bror på hur står tatueringen är? sa killen
- Sä här, sa jag och sträckte fram armen
- Skrift...det kan kosta ungefär 8.000 tusen, sa killen
- Va? för att bara ta bort det här? frågade jag
- Ja, sa killen

Jag ringde till läkarn där man skulle ta bort tatueringen och bokade tid, jag skulle komma dit om ungefär om en vecka. Det skulle kosta 8.000 och jag har inte dom pengarna. Vi gick tillbaka hem till mig. Jag började må illa och jag kände att jag frös. Jag hade fått feber. Jag gick och gjorde te i köket.

- Går allt bra, ska jag hjälpa dig med något? frågade Fanny
- Ne det är lugnt, sa jag
- Hur mådde Zayn efter jag hade åkt? frågade Fanny
- Så där, han tänkte på dig mycket och det gör han säkert nu med, sa jag
- Jag var taskigt mot han, jag sa inte hur jag kände tillbaka, det var svårt, sa Fanny
- Jag vet att du har svårt och visa känslor, men du måste säga hur du känner för han, han kan inte vänta för all framtid, sa jag och gjorde i ordning tet.

Klockan var runt 3. Det knackade på dörren och jag öppnade.

- Här är läxorna vi fick idag, sa Alice och sträckte fram dom till mig
- Tack så mycket, sa jag och nös
- Hur mår du egentligen? frågade Alice
- Jag mår inge bra, allt händer så plötsligt, sa jag
- Krya på dig så syns vi väll senare i veckan, sa Alice och stängde dörren.

Senare kom jag på att jag hade pengar. Harry gav mig ett brev med pengar innan han åkte, som jag skulle använda till nödsituationer. Jag tror han menade kläder och skor. I brevet låg det 10.000 kronor. Jag var tvungen att ta dom. Men då behövde jag ett jobb också så att jag inte behöver ta alla pengar. Jag gick in direkt och sökte jobb från min dator. Jag tyckte om att få mycket uppmärksamhet så jag bestämde mig för att söka till modetidningar. Jag sökte ungefär till 20 olika tidningar. Efter några timmar av att snyta sig själv och hosta upp till 50 gånger så fick jag mail av 10 stycken. Varav 7 stycken att jag skulle komma och visa upp mig själv. Jag skrev tillbaka att jag kunde komma på torsdag, eftersom jag var sjuk och jag skulle säkert bli frisk om 3 dagar.


Torsdag
Matilda, Fanny och Emily planerade att gå till Madame Tussaud eftersom jag skulle gå på jobb interjuv på 2 olika tidningar. Jag satte på mig mina klackskor och sedan mina jeans och en skjorta. Jag tog också på mig några smycken men inge smink. Först gick jag till en tidningsbolag, men det verkade inte vara någon tidning för mig. Senare gick jag till en tidning som var bara för dom som bodde i UK.

- Hej och välkommen till ModeUk, vad kan jag hjälpa dig med? frågade tjejen som satt bakom disken.
- Hej jag heter Chloé Addison och jag söker Kevin Baker, sa jag
- Jaha, det är du han har väntat på dig, du kan åka upp till 6 våning och gå korridoren och ta 3 till vänster
- Tack, sa jag och började gå mot hissen

När jag kom upp till den våningen jag skulle gå till så gick så såg jag en stor skylt där det stod Kevin Baker Office på. Jag knackade på dörren.

- Nämen Hej Darling! jag har väntat på dig, slå dig ner, sa Kevin och tog min hand
- Tack, sa jag och satte mig ner
- Du är så underbar vacker, sa Kevin
- Tack så mycket, sa jag tillbaka
- Jag läste din ansökan, du är det jag har letat efter, du har utseendet, charmen och längden, inte för kort men inte för lång, medellång helt enkelt. Kan du komma börja jobba nästa vecka på Lördag, sa Kevin
- På en Lördag? frågade jag
- Ja, då plåtar vi och senare fixar så att det kommer ut i tidningen på Måndagen där på, sa Kevin
- Ja, självklart då kan jag
- Super, var vid mitt kontor vid 12.00, sa Kevin och drack sitt kaffe som stod på bordet

Jag tackade för mig och öppnade dörren och gick ut. Jag tog upp telefonen och ringde Emily direkt.

- Jag fick jobbet, skrek jag
- Grattis! ska vi fira ikväll, jag bokar bord på Nandos? sa Emily
- Ja, gör det. När kommer ni hem? frågade jag
- Vi kanske är hemma om en timme, sa Emily
- Okej, hoppas ni har haft det bra, men vi pratar senare ska åka förbi skolan en snabbis, sa jag och lade på luren.

Jag tog mig till stationen och åkte till skolan. Jag ville prata med Nate, jag var tvungen. När jag var utanför skolan såg jag att Nate stod med Alice och några andra och rökte.

- Hej hörni, sa jag
- Hej Chlo, är du frisk nu? frågade Alice
- Ja, i morgon kommer jag till skolan, sa jag
- Vill du ha en? frågade Nate
- Näe, det är ingen bra idé, sa jag
- Men kom igen, ta en nu, sa Nate
- Okej, en kan jag ta, det skadar inte, sa jag tillbaka

Jag stod ungefär en halvtimme och pratade med Alice och Nate. Senare ringde det på min mobil.

- Hej älskling, hur är det med dig, sa Harry och glatt i telefon
- Det är bara bra, jag saknar dig, sa jag och kollade ner i marken
- Men vi ska ha en konsert i morgon i London, du kan väll komma? frågade Harry
- Ja självklart gör jag det, sa jag
- Okej vad bra ring mig när du har vaknat, sa Harry
- Ja, det kan jag göra, vi hörs, sa jag och lade på luren.
- Jag måste gå nu, sa jag till Nate och Alice
- Okej, ses i morgon, sa Alice
- Jag kommer inte till skolan i morgon, ska på konsert, sa jag
- Vilken konsert börjar på skoltid? frågade Alice
- Nej jag ska gå på kvällen men jag ska träffa Harry och killarna innan, sa jag
- Kommer dom imorgon? frågade Nate
- Ja, dom ska ha två konserter här sen åker dom till Irland, sa jag
- Okej hörs på telefonen då, sa Alice och gav mig en kram
- Ja det gör vi, hej då, sa jag och gick hemåt

När jag låste upp dörren så var ingen hemma. Jag gick till mitt rum och plockade fram min gitarr, och började spela. Jag fortsatte på min låt som jag hade börjat på. Jag satt och spelade i ungefär en halvtimme innan dom andra kom hem.

- Jag har ett problem, sa jag till dom andra
- Vad då för problem? frågade Matilda
- Harry och killarna har konsert i morgon i London och Harry och jag ska umgås tills dom åker hem i övermorgon, och jag har tatueringen kvar, vad ska jag göra? frågade jag
- Du måste träffa han du kan ha en långarmadtröja på dig, som sitter tajt, sa Fanny
- Okej det kan jag ha, sa jag
- Jag har bokat bord på Nandos klockan 6 i kväll, sa Emily
- Bra, men om Harry kommer hit imorgon får ni inte vara här, för vi ska ju överraska killarna när dom kommer hem, sa jag
- Ja, vi hittar på någonting, sa Emily

Klockan började bli runt 6 och vi satte på oss lite finare kläder och gick ut till bilen. Jag hade tagit ungefär 6 lektioner. Så att jag kunde köra bil. Jag satte mig i bilen och vi körde till Nandos. När vi kom in på restaurangen satt det ungefär 20 personer till. Vi satte oss vid ett bord och beställde mat. Jag och Matilda tog friterad kyckling med ris och en majskolv medan Emily och Fanny tog grillad kyckling med potatisgratäng och en majskolv. Vi satt i ungefär 2 timmar, tiden bara rann iväg. Senare gick vi hemåt. Jag skulle lägga mig tidigt för att jag skulle upp och träffa Harry. Vi satte på en film och tog fram lite chips och godis. Vi alla somnade under filmens gång.
Jag vaknade av att det knackade på dörren, jag gick upp med filten omvirad om mig och öppnade dörren.

- Hej älskling! sa Harry och lyfte upp mig och pussade mig
- Hej, skulle inte jag ringa när jag har vaknat? frågade jag förvånat
- Jo, men jag ville träffa dig direkt, jag kunde inte vänta längre, sa Harry och kysste mig
- Harry du borde få veta en sak.... sa jag och blev avbruten
- Vem är det som knakcar klockan 09.00 på morgonen? skrek Fanny från tvrummet
- Var det där Fanny? frågade Harry
- Ja, och Matilda och Emily är också här, sa jag och gick in i tvrummet.
- Harry..... sa Fanny
- Trevligt att se er med, sa Harry
Fanny, Matilda och Emily gav Harry en stor gruppkram.
- Dom tänkte vara här tills ni kommer hem, men nu har ju du sabbat hela överraskningen, sa jag
- Men jag lovar jag säger inget till killarna, lovar, sa Harry

Jag tog chips och godis skålen och gick till köket. Harry tog sina händer på min midja och vände mig om. Han kom närmre. Han tog försiktigt av mig filten.

- Sluta! sa jag
- Men vad då? sa Harry
- Ta av mig filten, sa jag och kollade ner i marken
- Det bara en filt, sa Harry

Jag gick snabbt in i mitt rum och sprang till garderoben och bytte om till min långarmad Hollister tröja som satt tajt.

- Vad har hänt med Chlo? frågade Harry
- Hon har betett sig lite konstigt på sistone, hon saknar väll dig för mycket, sa Fanny
- Jag har saknat henne med och det är därför jag vill vara nära henne, sa Harry
- Men jag vet efter konserten kan du ta med henne till ditt och Louis hus och så får ni vara ensamma? sa Emily
- Vilken bra idé, tack Emily, sa Harry och gick till mitt sovrum där jag var
- Smart Emily, hon vill ju inte vara nära Harry för då kommer hon visa sin tatuering, viskade Matilda
- Ja, men det betyder väll inte att dom tar av sig kläderna, sa Emily
- Dom har inte träffats på 2 veckor jag tror jag vet vad Harry vill, sa Fanny och log
- Förlåt, sa Harry och kramade om mig bakifrån
- Nej det är inget att be om ursäkt för, jag var bara dum och sa så, förlåt, sa jag och kramade Harry tillbaka
- Jag har en överraskning till ikväll, vi ska gå hem till mig efter konserten, sa Harry

Jag visste inte vad jag skulle göra, skulle jag berätta sanningen innan han ser den själv. Jag satte mig på sängen och tog på mina jeans. Jag tog på mig mina skor och min jeansjacka. Vi åkte till Hammersmith Apollo där killarna skulle spela ikväll och imorgon. Vi gick in vid entrén, för det var ingen som stod utanför än. Vi gick in i deras loge. Där satt Niall, Liam och Zayn. Dom kom fram och gav mig en kram. Liam och Zayn gick och hämtade Lou. Harry gick ut på scen för att fixa en sak. Det stod en gitarr i hörnet av rummet. Niall tog gitarren och börja spela lite lätt på den. Jag var ganska sugen på att spela. Niall såg det och gav mig gitarren.

- Spela för mig, sa Niall gulligt
- Jag har aldrig spelat för någon annan än mig själv förut, sa jag
- Du kan spela för mig, du kan säkert sjunga också, sa Niall
- Ja det kan jag, jag har gjort massa covers, sa jag
- Sjung en av dom, sa Niall och log

Jag var ganska nervös för att sjunga för Niall, han vet hur man ska sjunga och jag har aldrig sjungit för någon annan förut. Jag tog ett djupt andetag och började spela.
(Tryck på play)


- Det var ju grymt, du borde lägga upp de på Youtube, sa Niall
- Menar du det? sa jag
- Ja, du har en underbar röst som måste ut, sa Niall
- Tack så mycket, det betyder mycket att du säger det, sa jag och gav Niall en puss på kinden
- Spelar du gitarr? frågade Lou som stod vi dörren
- Ja lite, sa jag och kollade ner i marken
- Vart är Zayn och Liam? frågade Niall
- Har ingen aning, sa Lou
- Dom gick för att leta efter dig, sa jag
- Då kommer det bli svårt för jag är här, sa Lou och gjorde sitt ljusa skratt
- Vad ska du och Harry hitta på ikväll då? frågade Niall
- Jag tror du vet det Niall "People going all the way, yeah, all the way" sjöng Lou och skrattade
- Lou, sluta, det kommer inte hände, sa jag
- Är det något du borde berätta för oss? frågade Lou
- Ja, men jag ska berätta det ikväll för Harry, sa jag och kollade ner på min handled som var täckt av tröjan
- Du vet att vi finns här om det är något, sa Niall

Senare kom Harry och satte sig bredvid mig.

- Ska du var kvar och sen konserten eller ses vid hos mig sen ikväll?
- Jag tänkte kolla på konserten, det kan man ju inte missa, sa jag och kysste Harry
- "People going all the way, yeah, all the way", sa Lou tyst och gick ut

Harry log mot mig. Hans leende var så underbart vackert. Han lade sig emellan mina ben i soffan. Jag började röra i hans hår som han älskade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0