The Only for me - Kapitel 33

När jag gick in så gjorde jag några mackor och satte mig vid tv. Jag fick sms av Emily, Matilda och Fanny. De frågade hur jag mådde och om allt var bra, jag ville inte skriva tillbaka att det var okej, för det var det inte. Så jag skrev bara att jag skulle ut i kväll och att jag har mått bättre. Senare knackade det på dörren. Jag öppnade dörren och där stod Alice. Alice gick in och jag stängde av tv.

När jag var på väg att stänga av tv så kom nyheterna. Jag höjde för att kolla vad som hade hänt eftersom det brukar inte bara komma nyheter så där.

Vi har precis hört att Englands populäraste pojkband One Direction har krockat i en bilolycka. Vi vet fortfarande inte hur läget ser ut, men vi återkommer när vi vet mer.



Jag visste inte vad jag skulle göra och jag försökte ringa Harry, men han svarade inte. Jag ringde Niall men han svarade heller inte och senare ringde jag Lou men han svarade heller inte. Jag fick panik jag ville veta. Jag var orolig över dom. Tänk om det hade hänt något allvarligt och om det hade hänt något så kunde jag inte göra nått åt det. Alice kom fram och gav mig en kram. Jag skickade ett sms till Harry. I sms:et stod det att han skulle ringa när han såg det.

Det var 2 timmar kvar tills jag och Alice skulle möta Nate i tunnelbanan, så vi gick och gjorde ordning oss. Jag tänkte mycket på vad som hade hänt, men jag gick och valde kläder medan jag väntade på att Harry skulle ringa.

Jag skulle ha på mig mina svarta jeans och min mörkgröna, blåa och röda korsett till. Jag skulle också ha mina hög svarta jeffrey campbells som jag hade fått av Harry. Jag lockade mitt långa hår och satte i fjädrar med snören som jag satte längst ner i hårbotten. Jag tog mina kors örhängen till. Det hade gått en timme utan att jag jag visste hur det hade gått. Jag började bli riktigt orolig. Senare ringde min mobil, det var Harry

- Hej älskling, såg att du hade ring, allt är bra med oss, bara lite nackskador från olyckan, sa Harry lugnt
- Okej, det var skönt att höra, var så himla orolig över er, sa jag och pustade ut
- Vad ska du hitta på i kväll? frågade Harry
- Ut med några vänner och fira en tjej som fyller år i klassen, sa jag
- Vad du än gör....ta det försiktigt, du vet vad som hände förra gången, sa Harry med en söt röst
- Ja, det hände för en anledning också, som inte hur har berättat för mig, sa jag och slängde på luren.

Jag ville inte verka otrevlig, men han gjorde så att jag bara lade på. Här ringer han till mig och jag bara lägger på senare, vad är det med mig?! Senare kom ett sms.

Vill inte att det ska hände dig något när jag är borta, ringer dig i morogn igen, Love you forever, Love Harry

Jag visste vad jag skulle svara, han var så himla söt mot mig. Jag lade undan mobilen och fixade resten innan vi gick. Alice tog fram sin mobil för att ringa Nate. Vi låste dörren och gick senare för att möta Nate. När vi var på station såg vi Nate komma. Jag gav honom en kram och en puss på kinden. Alice gjorde det samma. Vi satte oss på tåget på väg till klubben där vi skulle fira. När vi hade kommit fram så kom Natalie fram hon som fyllde år, och gav oss en kram.

- Jag har beställt dricka och det står på bordet där, sa Natalie och pekade på ett bord.

Natalie hade hyrt en en klubb bara för hennes födelsedag, hennes familj var jätte rik. Det var vi och typ 40 andra. Alla var fest klädda och stod redan och dansade och drack. Jag gick vi det bort och tog en dricka och gick senare och dansade med Nate. Sen kom servitrisen ut med en jättestor tårta, som Natalie gick fram och önska sig något och blåste ut ljusen. Hon tog min hand och skrek.

- Den här tjejen dejtar självaste Harry Styles!!! skrev hon
- Natalie? snälla sluta, sa jag argt
- Vad då? det är väll sant? frågade Natalie
- Ja, självklart vi har varit tillsammans i 3 månader om 3 veckor, sa jag och log
- Vad kul, dansa med henne allihopa, sa Natalie

Natalie var full och det märktes. Jag tog ett glas till. Jag hade redan drucket för mycket än jag skulle göra, jag började känna mig yr. Jag satte mig ner vid ett bord. Då ser jag Nate komma och sätter sig bredvid mig.

- Mår du bra? frågade Nate
- Ja, jag har nog druckit lite för mycket, sa jag slöddrigt
- Ska jag hjälpa dig hem? frågade Nate
- Ja, jag tror det skulle vara bra, jag ska bara säga till Alice att vi går, sa jag och gick och letade efter Alice.

När jag var framme vid Alice, så tappade jag balanser och kunde inte fatta vad jag gjorde.

Nästa morgon
Jag vaknade och såg ett paket Malbro på mitt sängbord och några cigarretter på golvet. Jag kollade mig omkring. Jag gick upp och kollade mig i spegeln, jag såg ut som ett lod. När jag ser någonting på min handled, det stod ett namn. Jag trode inte mina ögon, hur fasen skulle jag få bort den. Jag gick till köket, och där stod Nate.

- Det blev helt galen i går, sa Nate
- Vad hände och vart är det här? sa jag och visade armen
- Jag vet, du ville göra den igår när vi gick hem, sa Nate och flinade
- Skärp dig! Jag har en pojkvän Nathaniel! Varför gjorde du inget? skrek jag och började gråta
- Du ville det, och jag försökte stoppa dig, sa Nate
- Vad fan ska jag göra nu??? sa jag

Jag satte mig vid matbordet och tårarna började komma. Jag hörde att det plingade på dörren. Jag undrade vem det var, jag gick och öppnade där stod Emily.

- Hej tjejen, hur är det med dig, vartför gråter du? frågade Emily
- Jag vill bara att Harry ska komma! sa jag och kramade Emily
- Vänta vad har du på armen? frågade Emily och tod min hand
- Inget speciellt, sa jag
- Nathaniel...varför står det hans namn på din armled? Hur kunde du göra så mot Harry! sa Emily och gav mig en örfil.

- Förlåt, jag var full, sa jag

Jag såg Fanny och Matilda komma bakom. Jag gick fram och kramade Fanny.

- Hjälp mig jag vet inte vad jag ska göra, jaghar förstört allt, sa jag
- Det kommer gå bra, du älskar han och han älskar dig, sa Fanny
- Är det där Nate, som står i köket? frågade Matilda
- Ja, jag ska be han gå hem, sa jag och gick mot Nate
- Vilka är dom där snyggingarna? frågade Nate
- Det är mina vänner från Sverige, sa jag
- Okej, dom verkar vara trevliga, sa Nate
- Nate...du måste gå nu, vi pratar senare, då måste vi prata, sa jag och stjussa i väg han mot dörren
- Hej jag heter Nate, sa han till mina vänner
- Det här är Matilda, Fanny och Emily och ingen av dom är singel så hej då ses sen, sa jag och öppnade dörren

Jag stängde dörrer och gick och fixade i mitt rum. Matilda följde med mig.

- Vad har hänt igentligen? frågade Matilda
- Jag berätt allt efter jag vet själv, sa jag

Där jag hade min tatuering var det rött runt om kring. Det var en riktig tatuering. Jag gick tillbaka till köket där Fanny och Emily satt. Emily var fortfarande sur på mig, men hon vet inte sanningen. Jag satte mig ner och pratade med dom.

- Vad gör ni här? frågade jag
- Vi tänkte överraska dig, vi tänkte stanna i 2 veckor tills killarna kommer tillbaka, så kan vi ha ett överraskningparty för dom, sa Fanny
- Det låter jätte bra, det är så himla skönt att ni är här, jag behöver verkligen er här, sa jag
- Det kommer gå bra, det finns en bra förklaring, sa Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0