The only For Me - Kapitel 28

Jag låste dörren och Harry pussade mig innan vi skiljdes åt. Jag tog tunnelbanan till Oxford Street där colleget låg. Jag hade lite tid kvar på mig så jag gick en snabbis till Starbuck för att köpa kaffe. Det tog ungefär 10 minuter med tunnelbanan till Oxford Street. När jag hade kommit fram till skolan var det massa ungdomar utanför, och jag började känna nervositeten komma. Jag gick in i skolan och gick in till det klassrummet där jag skulle vara. Det stod ungefär 10 personer utanför rummet. Klassrummet var låst, så de stod utanför. Jag ställde mig ungefär 2 meter ifrån dom andra. Efter ett tag kom en tjej fram till mig.

- Hej! jag heter Alice, sa en tjej och räckte fram sin hand
- Hej, jag heter Chloé, och jag är ny och ska börja i er klass
- Trevligt, vart kommer du ifrån, sa Alice
- Jag kommer från Sverige, fast jag flyttade hit för en vecka sen så nu bor jag London.
- Vad roligt, vad tycker du om London hittills? frågade Alice
- Jag har varit i London tidigare så, men det är en underbar stad tycker jag, sa jag

Vi såg att det kom en lärare och låste upp dörren till klass rummet. Jag gick in i klassrummet men jag kände att jag blev puttad bakifrån.


- Förlåt! sa en kille bakifrån säga till mig
- Det är lugnt, sa jag tillbaka och vände mig om
- Mitt namn är Nate, och vad heter du? fråga Nate
- Jag heter Chloé och är ny i klassen, sa jag

Alice satte sig vid ett bord, hon vinkade på mig och pekade på en stol bredvid henne. Nate kom senare och satte sig bredvid mig. När alla hade kommit in i klass rummet, blev det tyst. Läraren kom in.

- Idag har vi en ny i klassen och hon heter Chloé och ska gå här med oss, så ni får göra så hon känner sig hemma, är det någon som kan visa henne runt? frågade Läraren

Alice räckte upp handen och det gjorde fem andra i klassen också. Men Nate ställde sig upp.

- Jag vill gärna visa Chloé runt, sa Nate
- Okej men då får du ha det ansvaret idag Nate, sa Läraren Laura.

Efter 2 timmars lektionen så var det håltimme en halvtimme innan nästa lektion skulle börja. Nate visade mig runt på colleget. Allt var så himla stort. På baksidan var det en enorm stor gräsmatta med bänkar och allt möjligt. Nate verkade så himla snäll och har var hur snygg som helst. Jag började prata om min bakrund och Nate gjorde det samma för mig. För att lära känna varandra bättre. När det hade gått ungefär 25 minuter så började vi gå tillbaka för nästa lektion. Jag gick fram till Alice som stod utanför klassrummet och började prata med henne. Lektionen som vi skulle ha nu var en slags estet lektion hur man skulle kunna rita upp hus på olika sätt. Lektionen var ganska rolig och intressant. Efter lektionen så sms:ade jag Harry och skrev att jag var hemma om en halvtimme.

Alice kom fram till mig efter lektionen och frågade om vi skulle ta samma tunnelbana för vi bodde 3 station från varandra. Nate följde också med. Nate skulle av där Alice skulle av. Det verkade som Alice och Nate var nära vänner. Jag gav Alice och Nate en kram innan jag gick av. När jag var framme vid mig, kände jag för att gå till killarna, så jag vände om och började gå mot killarna. När jag knackade på så öppnade Harry dörren.

- Jag har saknar dig, sa han och gav mig en puss på munnen. Hur var din första dag på college?
- Jo det var toppen, jag träffade två nya vänner som verkar jätte snälla och söta, dom heter Alice och Nate, sa jag till Harry
- Vad bra, att du har fått nya vänner, sa Lou som satt i soffan.
- Men när börjar er turné och hur länge ska ni vara borta? frågade jag
- Den börjar om två dagar och den håller på i 2 veckor, sa Harry

Jag gick in i köket för att göra mig en macka, jag tog fram några pålägg och två mackor och började smöra på dom. Jag tog ett glas varm saft till det. Jag satte mig vid soffan där Lou satt och kollade på tv. Det var repris på X-faxor när Little mix var med. På reklamen så var det One Directions nya musik video. Jag hörde i bakgrunden att Harry började sjunga. Klockan började bli vid middags tid, jag kände att jag var tvungen att gå hem och ringa mina föräldrar dom borde ringa och fråga vart jag håller hur någonstans.

- Harry, jag borde gå hem till mig nu, sa jag
- Kan jag följa med, frågade Harry
- Jag måste ringa mina föräldrar i kväll så vi får höras i morgon, hej då Lou, sa jag och gav Harry en puss på munnen.

Jag stängde dörren och gick hem till mig. Det var första natten på 2 veckor jag skulle sov ensam utan Harry. Jag låste upp dörren in till mig och gick in. Jag tog av mig mina saker och satte mig i vardagsrummet och tog upp min data. Jag hade fått två nya vänförfrågningar på Facebook, det var Nate och Alice. Jag tog upp min mobil för att ringa min föräldrar. Det kändes konstigt att ingen av dom har hört av sig till mig om varför jag inte är hemma nu. Jag visste inte om jag skulle ringa, jag ville veta om dom bryr sig ens. Jag struntade att ringa, dom får ringa om dom vill mig något. Jag hade fått flera händesler, det var många från klassen som hade frågat varöfr jag inte va i skolan. Emily, Fanny eller Matilda ville nog inte berätta att jag hade flyttat hit. Dom trodde att jag kanske ville berärra det själv.

När jag hade skrivit på Facebook och Twitter att jag hade flyttat hit för att plugga på college, så fick jag många komentarer och gillningar. Jag kunde inte skriva den delen att min pojkvän var Harry Styles. För det får dom veta själv genom media eller twitter. Jag skulle behöva plugga lite på det vi fick i läxa från första lektionen, jag bestämde mig för att gå till starbucks och ta någon macka där. När jag var påväg dit så sms:ade Nate mig.

Ska vi ta en kopp kaffe?

Jag svarade på sms:et.

Ja, gärna. Jag vi mötas på Starbucks vid mig.

Jag satte på mig min skinnjacka och ett par klackskor. Jag gick till starbucks. Nate stod utanför och väntade på mig. Jag gav honom en kram och vi gick in tillsammans. Vi beställde mitt kaffe och gick och satte mig vvid fönstret med Nate. Vi började prata om skolan, efter ett tag kom vi in på matte och att matte inte var min bästa sida.

- Jag är ganska bra på matte, jag kan hjälpa dig med det, sa Nate och tog sin hand på min och log
- Ursäkta men jag har en pojkvän, sa jag medan jag kollade ner i marken och tog bort handen från Nate
- Förlåt jag visste inte, sa Nate
- Jag måste gå nu, vi ses i skolan, sa jag och tog min skinnjacka och gick ut från caffet

Jag gick snabbt hem, jag låste upp dörren och satte på tv. Jag tänkte mer och mer vad Nate gjorde. Var det för att vara snäll eller var det något mer. Jag satte på datan, jag hade fått jätte många mail och massa händelser på twitter. Jag öppnade mailen och jag hade fått många hat-mail. När jag kollade på twitter så hade det gått ett ryckte att jag var otrogen mot Harry. Det fanns flera bilder, jag öppnade bildenrna. Bilderna visade att jag och Nate satt på Stabucks och han tom mina hand och vi kollade på varnadra. Den adra bilden var när vi kramades. Det sågs så romantiskt ut, men så var det inte alls. Jag kollade på mobil, Harry hade ringt flera gånger.
Jag satte på mig jackan och sprang raka vägen hem till Harry. Jag knackade på dörren men ingen öppnade.

Jag satte mig på trappan, jag tog upp knäna och lade armarna på och tog mitt huvudet emellan. Jag börja fälla några tårar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0