The Only for me - Kapitel 29

Jag gick snabbt hem, jag låste upp dörren och satte på tv. Jag tänkte mer och mer vad Nate gjorde. Var det för att vara snäll eller var det något mer. Jag satte på datan, jag hade fått jätte många mail och massa händelser på twitter. Jag öppnade mailen och jag hade fått många hat-mail. När jag kollade på twitter så hade det gått ett ryckte att jag var otrogen mot Harry. Det fanns flera bilder, jag öppnade bildenrna. Bilderna visade att jag och Nate satt på Stabucks och han tom mina hand och vi kollade på varnadra. Den adra bilden var när vi kramades. Det sågs så romantiskt ut, men så var det inte alls. Jag kollade på mobil, Harry hade ringt flera gånger.
Jag satte på mig jackan och sprang raka vägen hem till Harry. Jag knackade på dörren men ingen öppnade.

Jag satte mig på trappan, jag tog upp knäna och lade armarna på och tog mitt huvudet emellan. Jag börja fälla några tårar.



Niall gick förbi och stannade. Han ställde sig framför mig med armarna i kors.

- Vad är det du håller på med, sa Niall argt
- Det är inte som det ser ut, sa jag och började gråta
- Kan du berätta hur det är då? sa Niall
- Jag gick och skulle plugga på Starbucks och då frågade Nate, det är en kille i klassen, om jag ville fika med han. Det gjorde jag och vi gick och fikade. Vi pratade bara och senare lade han sin hand på min. Jag tog bort det och sa att jag hade en pojkvän, sen stack jag och gick hem, och hittade massa saker på internet. När jag såg det sprang jag hit direkt men Harry var inte hemma. Vart är han föresten, frågade jag Niall
- Vi har varit och käkat på Nandos, han kommer snart, sa Niall

Jag såg att Harry och Lou kom.

- Vad gör du här, du kan ju bara gå och vara med din andra kille, ni verkar ha så himla kul tillsammans, sa Harry så argt så han började få tårar i ögonen.
- Ta det lungt Harry, sa Lou och kollade på Harry
- Det är inte som det ser ut, jag har inte varit otrogen mot dig, det är bara rykten, sa jag och gick närmare Harry.
- Det är så, hon har sagt sanningen för mig, sa Niall

Jag berättade hela sanningen. Det som jag hade sagt till Niall sa jag till Harry. När Harry hörde så litade han på mig. Jag hade ju faktiskt flyttat hit för hans skulle, då kan man ju inte tro att jag ska gå och vara otrogen. Klockan var vid nio på kvällen.

- Harry vill du följde med och sova hos mig? jag vill ha dig vid min sida i natt, frågade jag Harry
- Självklart vill jag det, sa Harry och pussade mig på munnen.

Harry packade en liten väska med saker och sen sa vi hej då till killarna och gick till mig. Jag duschade av mig innan jag gick och lade mig. Jag stördes av att Harry kom in i duschen. Han kramade om mig bakifrån och jag tog dusch-slangen och sprutade på han. Harry började kittla mig på mina ställen där det kittlades mest. Han vände mig om så jag stod öga mot öga.

- Förlåt att jag inte trodde på dig från första början, sa Harry
- Det är lugnt, du måste ju kunna lita på mig, jag måste väll kunna ha en killkompis, utan att du blir svartsjuk, sa jag och pussade Harry på halsen.
- Men vem är den där killen då? Det kan man väll få veta? frågade Harry
- Det är Nate och det var han som visade mig runt i skolan, det var meningen att jag skulle gå och plugga på Starbucks men sen så kom han och då ville jag inte strunta i hanom. Jag ville lära känna han mer, som en vän.
- Okej, går han i din klass? frågade Harry
- Ja det gör han. Sluta tänk på det nu, för du vet att jag älskar dig? sa jag
- Ja, jag älskar dig med, sa Harry och började kyssa mig.

Sen gick vi ut ur duschen . Jag tog på mig min underkläders pyjamas medan Harry sov naken, som han alltid gör. Efter ett tag hörde jag att Harry började snarka lite smått. Harry var inte lättväckt. Så när det plingade till på min mobil väcktes han inte av det. Det var ett sms jag fick, det var från Nate.


Förlåt för att det blev som det blev, jag visste inte att du hade en pojkvän, när vi ses i skolan, så glömmer vi bort allt som har hänt kväll på caffét. Vi verkligen känna dig bättre, du verkar vara en underbar vän, fast jag knappt känner dig
Nate

Jag hade inte lust att svara på sms:et, vi syns ändå i skolan i morgon. Jag lade ner min mobil och krypte under samma täcke som Harry hade och somnade i hans famn.

Pip Pip Pip....

Hörde jag klockan, jag tog min hand på alarm knappen. Klockan var 8.00 på morgonen. Jag klev upp försiktigt för att inte väcka Harry. Jag gick in i min garderob och tog ett par jeans, en skjorta. Idag fick jag ha utsläppt hår, tog på lite smink så att jag inte skulle se helt nyvaken ut. Jag tog smycken och en halsduk till. Jag gick ut till köket och bredde mig en macka. Till mackan tog jag en smoothie som jag hade köpt. Innan jag skulle gå väckte jag Harry.

- Jag ska gå till skolan nu, men här har du nycklarna, så lås när du går sen, sa jag och pussade Harry på kinden.
- Idag ska vi repa till konserterna så jag komma hem vid middags tid, sa Harry
- Men kom till mig och ta med dig killarna så står maten på bordet när ni kommer, sa jag medan jag hämtade min väska som var i min garderob.
- Det blir jätte bra, sa jag och satte på mig skorna och min jacka.

När jag öppnade dörren så skrek Harry inifrån sovrummet.

- Älskar dig!
- Älskar dig med, sa jag och stängde dörren.

Jag gick mot tunnelbanan, när jag stötte på Lou utanför deras brevlåda.

- God morgon! sa jag
- God morgon på dig, sa Lou
- Vad gör du uppe så här tidigt? frågade jag Lou
- Vad då? klockan är ju halv nio, kan ju inte sova hela dagen, sa Lou och skrattade
- Oj, är den halv nio, då har jag bråttom, måste dra nu, ses i kväll, sa jag och gick
- I kväll, vad händer i kväll? skrek Louis.
- Prata med Harry, så vet du, skrek jag tillbaks och började springa.

Jag hann med tunnelbanan precis. När jag gick av tunnelbanan gick jag lite snabbare för att hinna. Jag träffade på Alice utanför. Vi hälsade på varandra och gick tillsammans in. Fast jag och Alice har bara känt varandra i en två dagar så känns det rätt mellan oss, allt bara klickar med henne. När vi var framme utanför klassrummet stod Nate. Jag ville gå fram, men det kändes inte rätt.

- Får jag fråga en sak, sa Alice
- A visst, sa jag och log
- Är det nått mellan dig och Nate, frågade Alice
- Nej, absolut inte, jag har en pojkvän redan, sa jag
- Har du, hur träffade du han då, eftersom du precis flyttat hit, frågade Alice
- Det är en lång historia, men vi blev tillsammans när jag var här förra året i Oktober, så har vi hållit kontakten och då kände jag för att flytta hit, eftersom distans förhållande funkar inte för mig, så jag flyttade och bytte skola. Så nu är jag här, sa jag

Jag hade inte lust att skryta om att jag var tillsammans med Harry Styles. Jag tycket att hon skulle få komma på det själv. Efter lektionen så hade Nate fortfarande inte pratat eller tittat på mig. Det var dags att vi skulle gå på lunch. Matsalen var stor. Det var jätte många ungdomar som satt och åt när vi kom. Jag tog en bricka för att hämta mat. När jag var klar för att gå och hämta dricka kom det fram en tjej till mig.

- Förlåt om jag frågar men är inte du Harry Styles flickvän?
- Jo, det är jag, jag heter Chloé, sa och sträckte fram handen.
- Hej jag heter Olivia, jag är ett stort fan av 1D, lever du tillsammans med Harry? frågade Olivia
- Nej, jag har en egen lägenhet lite längre från Harry och Lou, sa jag
- Får du tillbringa mycket tid med dom? frågade Olivia
- Ja, nästan varje dag, dom är som att ha vanliga 4 bästa vänner, sa jag och skrattade
- Du ska veta att jag inte är ett sånt där galet fan men det skulle vara kul att träffa dom, tror du att du kan...?
- Ja absolut, dom älskar sina fans, så det skulle dom nog tycka om, vad sägs om i kväll, efter dom har varit och repat, jag ska göra mat till dom, du kan få äta med oss om du vill? frågade jag Olivia
- Ja det låter jättekul, sa Olivia
- Har du träffat killarna förut? frågade jag
- Ja en gång när Niall och Harry skulle gå från en restaurang så träffade vi på dom, sa Olivia

Olivia tog tag i min arm och ledde mig till bordet där hon satt. Vi började prata om 1D med dom andra tjejerna som satt vid bordet. Vi sa inget om att Olivia skulle följa med mig hem och träffa dom, det skulle blir för mycket uppmärksamhet då. Efter lunchen så gick jag till parken och satte mig på en bänk och började plugga lite på det som jag skulle plugga på i går.
Jag stördes av att Nate kom och tog ner locket på min data.

- Vi kan inte bara ignorera varandra, sa Nate
- Nä, det kan vi inte, men det känns lite fel bara när vi umgås, sa jag
- Jag lovar om jag visste att du hade en pojkvän så skulle jag aldrig göra så där, sa Nate
- När du gjorde det där så skapade det ett rykte om oss, att jag har varit otrogen, sa jag arg till Nate
- Va?! bara en sån där sak, hur då?
- Twitter, det fanns massa bilder på oss. Plus att jag fick massa hat-mail, sa jag
- VA? nu hänger jag inte med, vem är du tillsammans med ens? frågade Nate förirrat
- Harry Styles, sa jag
- Okej, hur blev du tillsammans med han, han är ju rik och känd? men förlåt för det, vill du börja om, jag lovar att inte tabba mig igen? sa Nate och sträckte fram handen.
- Det är det en lång historia,Varför inte, du verkar schyst, sa jag och skakade Nates hand.

Jag tog upp datan och började plugga av den tiden som var kvar tills vi började nästa lektion, Nate hjälpte mig. Vi satt i ungefär 15 minuter till lektionen började. Det första läraren sa när hon kom in i rummet var att lektionen var inställd och att vi skulle ut och bara vara klassen i kväll och grilla och bara ha det mysigt. Läraren sa också att vi fick ta med en vän om man ville. Läraren gav oss lappar om i kväll, när och vart det skulle vara.

- Ska du komma? frågade Alice
- Jag vet inte, jag ska göra middag för min pojkvän och mina vänner så jag vet inte om jag hinner, sa jag tveksamt
- Men ta med dom vet jag, sa Alice muntert
- Asså jag vet inte, det kommer ta till sig för mycket uppmärksamhet.
- Varför då? frågade Alice
- Eftersom  Harry Styles är min pojkvän och mina andra vänner är Lou, Zayn, Niall och Liam, sa jag tyst
- Jaha, det kommer bli lite kaos då. Hur träffade du och Harry? frågade Alice nyfiket

Chloé perspektiv
Alice var inte en sånt galet fan, det var bra, för då har det inte gått så bra och vara vän, om man bara vill träffa dom hela tiden. Jag tyckte det var roligt att jag fick berätta min historia hur vi träffades för någon annan. Alice lyssnade när jag berättade. Hon frågade mycket om det. Alice berättade att hon inte var ett sånt stort fan, hon hade lyssnat till vissa låtar, men det hade inte fallit henne på smak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0