The Only for me - Kapitel 30

- Ska du komma? frågade Alice
- Jag vet inte, jag ska göra middag för min pojkvän och mina vänner så jag vet inte om jag hinner, sa jag tveksamt
- Men ta med dom vet jag, sa Alice muntert
- Asså jag vet inte, det kommer ta till sig för mycket uppmärksamhet.
- Varför då? frågade Alice
- Eftersom  Harry Styles är min pojkvän och mina andra vänner är Lou, Zayn, Niall och Liam, sa jag tyst
- Jaha, det kommer bli lite kaos då. Hur träffade du och Harry? frågade Alice nyfiket

Chloé perspektiv
Alice var inte en sånt galet f an, det var bra, för då har det inte gått så bra och vara vän, om man bara vill träffa dom hela tiden. Jag tyckte det var roligt att jag fick berätta min historia hur vi träffades för någon annan. Alice lyssnade när jag berättade. Hon frågade mycket om det. Alice berättade att hon inte var ett sånt stort fan, hon hade lyssnat till vissa låtar, men det hade inte fallit henne på smak.



Efter skolan träffade jag Olivia utanför skolan. Vi gick till mataffären för att handla det vi skulle ha till kväll ikväll. Vi skulle äta Tacos och som efterrätt Créps med grädda och frukt När vi gick sen från station till mitt hus så gick vi förbi Harry och Louis hus, Olivia visste inte att dom bodde där, jag gjorde ingen stor grej av det så gick bara förbi. När vi var framme vid mig. Vi satte in kylvarorna. Jag visade Olivia runt i huset. Hon tog upp fotot som stod på mitt sängbord. Hon tog upp fotot och jag såg att hennes ansiktsuttryck.

- Vilken fin bild på Harry, har du tagit den? frågade Olivia
- Ja, det har jag, var när vi var i en stuga i vintras med mina vänner och resten av killarna.
- Gud vad roligt! var dina vänner med också, känner dom killarna också? frågade Olivia
- Ja, dom bor i Sverige nu, vi träffade killarna i oktober och har varit vänner sen dess, sa jag medan jag tog upp ett album som låg på hyllan.

Jag satte mig i soffan i mitt rum bredvid Olivia. Jag bläddrade igenom albumet där jag hade bilder från i vintras när vi var i stugan.
Klockan blev 16.00 och vi började med maten. Olivia lade i köttfärsen och jag började att hacka alla grönsaker. Sen började vi skära upp frukter och skaka grädden så det var klart sen när vi var klara med varmrätten. Killarna skulle komma vilken sekund som helst.

- Vad du än gör, skrik inte, okej? sa jag
- Ja, jag lovar, sa Olivia

Vi hörde att det plingade på dörren, jag gick till dörren för att öppna.

- Niall, sa jag
- Hej, finns det mat här, jag är utsvulten, sa Niall
- Ja, det finns mat här, det är bara komma in, sa jag
- Har allt gått bra? sa Harry och kysste mig
- Ja det har det, bli inte sur nu, viskade jag i hans öra
- För vadå? frågade Harry
- Olivia, du kan komma, sa jag till Olivia som stod i köket

Olivia kom genast till hallen.

- OMG!!! Det är ni!!! skrek Olivia
- Olivia!! vad lovade du mig nyss, sa jag argt
- Förlåt,sa Olivia
- Jag känner igen dig, sa Niall
- Jag har bara träffat er utanför en restaurang en gång och sen på massa boksigneringar, sa Olivia
- Olivia kom fram till mig i matsalen idag och kände igen mig som Harrys flickvän och vi pratade och jag frågade om hon ville äta här, är det okej för er killar? frågade jag
- Nej, du skulle ha sagt till oss innan, seriöst vi är ju helt slut nu och vi vill bara äta din goda mat och bara ta det lugnt, sa Lou argt
- Ja, eller hur, sa Zayn
- Näe jag skojade bara, självklart kan hon äta med oss, sa Lou och lade armen om Olivia och gick till köket.

Jag såg fortfarande att Zayn var tveksam, jag struntade i det och gick med dom andra med till köket.

- Det luktar riktigt gott ska du veta, sa Niall och tog tungan och slickade på läpparna
- Tack Niall, okej, det är bara och sätta sig ner, sa Olivia
- Olivia? sa jag

Men jag fick inget svar tillbaka. Olivia började fråga frågor till killarna. Efter ett tag blev jag en aning irriterad på henne, för hon pratade och pratade. Zayn gav mig blickar lite då och då. När Zayn var klar så gick han direkt in till mitt rum.

- Ursäkta mig ett tag, sa jag och gick

KNACK KNACK!

- Ja, kom in, sa Zayn
- Förlåt, för att jag bjöd in Olivia utan att fråga er, sa jag
- Du kan inte göra någonting åt det nu, men det är jag kommer ihåg när vi bjöd hit dina vänner för första gången hem till oss. Jag saknar allihopa, sa Zayn
- Jag ser att du har hittat mitt fotoalbum, sa jag
- Ja, förlåt men jag var tvungen att titta på bilderna i den, jag saknar henne, sa Zayn
- Det är okej att sakna henne, jag saknar allihopa också, Zayn det är något mer du tänker på? frågade jag
- Ja....jag älskar henne, och när jag sa det till henne sa hon inte det tillbaka, sa Zayn
- Zayn.. hon tycker om dig väldigt mycket och det har hon sagt till mig, sa jag
- Men varför sa hon inte det till mig? frågade Zayn
- Jo, Fanny har svårt att visa sina känslor, lång historia, sa jag
- Vi har tid, sa Zayn
- Nej det har vi inte för det är efterrätt nu och jag har bakat och inte Olivia, sa jag och tog Zayns hand och gick ut till dom andra.

Jag hörde plötsligt att det knackade svagt på dörren. Zayn gick till köket så länge. Jag öppnade dörren och där stod Nate.

- Vad gör du här, det är nog ingen bra idé att du är här, sa jag
- Varför inte har du besök? frågade Nate
- Ja, sa jag och försökte stänga dörren

Nate tog foten för innan jag han stänga dörren.

- Så du ska inte komma ikväll? frågade Nate
- Fasen jag hade glömt bort det totalt, sa jag och slog handen i pannan.
- Hej! vem är du? frågade Lou som stod bakom mig
- Jag heter Nate, sa han och sträckte fram handen
- Jaha, så du är den "andra killen", sa Lou med sin mystiska röst
- Lou, sluta! sa jag och slog till han på axeln
- Vi är bara vänner, och jag har bett om ursäkt hur jag betedde mig förut så, sa Nate
- Var det något mer du ville? frågade jag
- Ja kommer du ikväll? frågade Nate en gång till
- Ne, jag kan inte, du måste gå nu, sa jag
- Okej men vi ses i morgon i skolan, sa Nate och försökte krama mig

Jag kramde tillbaka och stängde dörren direkt.

- Så det där är Nate? frågade Lou
- Ja och han är bara en vän, eftersom jag har redan en pojkvän om du kommer ihåg det, sa jag
- Så vad händer i kväll då? frågade Lou
- Det var en grej vid någon brasa som vi i klassen skulle gå på, men jag vill inte, sa jag
- Varför inte, det låter ju kul, sa Lou
- Jag vet, men eftersom ni åker i morgon vill jag spendera sista tiden med er innan ni reser bort i två veckor.

Jag skrev ett sms till Alice om att jag inte kommer komma ikväll och varför.
Senare hjälpte Harry mig att duka undan. Jag tog fram crépsen som jag hade gjort och fixade dom med grädde och frukt och serverade dom. Jag tog första tuggan och det var super gott, fast jag fick lite grädde på näsan. Harry gick närmre mig och slickade bort grädden.
- Jag vill bara säga, att ni är super gulliga tillsammans, sa Olivia
- Visst är dom, dom är så perfekta för varandra, sa Lou med sin ljusa röst

När vi var klara, så gick Olivia till hallen för att hon skulle börja gå hem.

- Tack så himla mycket, för att du bjöd in mig hit, sa Olivia
- Ingen orsak, jag är bara glad att jag gjorde din dröm till verklighet, säg bara inte till någon annan att du har varit här, för då kommer det bli kaos, sa jag och gav henne en snabb kram innan hon gick.

Jag låste dörren efter hon hade gått. Harry kom bakifrån och lyfte upp mig. Efter ett tag släppte han ner mig och vi började strula.

- Harry! sluta nu, du måste berätta för henne, du kan inte vänta längre, vi åker i morgon, skrek Lou från vardagsrummet där killarna satt.
- Harry? vad pratar Lou om, sa jag och kollade seriöst på Harry

Harry tog min hand och gick mot killarna som satt ner. Han satte mig ner i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0