The Only for me - Kapitel 31

När vi var klara, så gick Olivia till hallen för att hon skulle börja gå hem.

- Tack så himla mycket, för att du bjöd in mig hit, sa Olivia
- Ingen orsak, jag är bara glad att jag gjorde din dröm till verklighet, säg bara inte till någon annan att du har varit här, för då kommer det bli kaos, sa jag och gav henne en snabb kram innan hon gick.

Jag låste dörren efter hon hade gått. Harry kom bakifrån och lyfte upp mig. Efter ett tag släppte han ner mig och vi började strula.

- Harry! sluta nu, du måste berätta för henne, du kan inte vänta längre, vi åker i morgon, skrek Lou från vardagsrummet där killarna satt.
- Harry? vad pratar Lou om, sa jag och kollade seriöst på Harry

Harry tog min hand och gick mot killarna som satt ner. Han satte mig ner i soffan.



- Det finns inge bra sätt att berätta det här på, så jag vet inte hur jag ska säga det, sa Harry
- Vad då, har det hänt något? frågade jag
- Ja, med vår turné, sa Harry
- Vad då blir det ingen? sa jag
- Jo...det är att den kommer vara längre, så vi kommer hem den 12 Februari, så vi kommer vara borta 1 månad. Men vi kan ju träffas när vi har konsert i London, sa Harry
- Okej, vad tråkigt att höra, men så är det, men hur ska vi göra med våra planer inför din födelsedag? frågade jag
- Vi får ta det när vi kommer hem, det är okej för mig, sa Harry
- Så du är inte sur på något sätt? frågade Lou
- Nej, det kommer bli tråkigt utan er, men jag får väll vänja mig, sa jag dystert
- Vad då vänja dig, från vad då att jag är borta? sa Harry
- Harry, tänk...du är berömd, ni kommer åka på flera turnéer, sa jag
- Ja, men nästa gång kan du följa med, sa Harry
- Harry det går inte, sa jag och gav han en kram
- Men Chlo... sa Harry
- Sluta nu, vi har kul den sista tiden vi har med varandra, sa jag och pussade Harry

Lou gick och hämtade chips som jag hade i skåpet. Han hällde det i en skål och ställde det på bordet. Han satte på lite musik för att lätta upp stämningen. Niall tog min hand och vi började dansa. Plötsligt såg jag att det låg ett brev som hade ramlat ut från min dörrbrevlåda. Jag gick snabbt och tog upp det och stod vem det kom ifrån.

Från din vän från Stockholm

Stod det på brevet

- Vem var det ifrån? frågade Liam
- Det var från min vän, sa jag tillbaka
- Ska du läsa det? frågade Zayn
- Ja jag gör det sen när ni har gått, sa jag

Jag lade brevet på byrån vid hallen. Jag gick tillbaka till killarna och vi satte på teven. Jag satte mig på soffan bredvid Harry och Niall.

- Hur mår Emily nu för tiden? frågade Niall
- Jag vet inte, jag har inte pratat med henne på ett tag, sa jag
- Kan vi inte ringa dom? frågade Niall
- Jo visst, men vi kan ringa dom på skype, sa jag medan jag gick och hämtade min data. Jag loggade in på
Skype och Emily var inne.

Jag satte datan vid bordet så att alla skulle synas. Jag ringde upp henne och det gick några signaler.

- Hej Chlo det var länge sen, hur går det att bo i London med killarna? frågade Emily
- Det går bra det, har du Matilda och Fanny där? frågade jag
- Ja, faktiskt, dom ska sova hos mig, dom är där uppe, ska jag hämta dom? frågade Emily
- Ja, gör det, sa jag

Jag hörde att Emily gick upp för trappan och ropade på tjejerna. När hon kom tillbaka så satte vi på kameran.

- Hej Emily, skrek Niall och vinkade.
- Aaaaah Niall, jag saknar dig, sa Emily
- Jag saknar dig med, sa Niall och gjorde ett släng puss
- Vi saknar er allihopa, skrek Fanny och Matilda i bakgrunden
- Vår första vecka utan dig har gått långsamt, sa Emily
- Säg inte så, ni kommer väll och hälsar på snart, sa jag
- Ja självklart, vi kommer ner till Harrys födelsedag, sa Fanny
- Yeah...about that...
- Vad då, ska vi inte fira han? frågade Matilda
- Jo, men det är så att dom kommer hem den 12 istället, sa jag
- Men då kommer vi ner en vecka efter dom har kommit hem så firar vi, sa Matilda
- Ja, jag längtar redan, sa Niall
- Okej, men när åker ni killar då? frågade Matilda
- Jo, vi åker tidigt i morgon bitti, svarade Zayn
- Emily? sa Niall
- Ja vad är det? frågade Emily
- Jag äskar dig, och förresten kan jag ringa dig om jag har tråkigt i morgon? frågade Niall
- Självklart får du det, älskar dig med, sa Emily
- Okej men vi hörs, sa jag
- Hej då, sa killarna
- Hej då, ha så himla kul på turné, sa Matilda och Fanny och lade på

Jag kände att jag började sakna dom ännu mera. När killarna åker bort kommer jag inte kunna känna mig trygg hos någon. Jag började tänka på det mera, men det fick jag inte, för vad jag än gör så kommer dom åka och min vänner kommer inte komma och trösta mig. Killarna skulle dra sig hemmåt. Jag var tvungen att säga hej då.

- Kan jag säga hej då till er nu? frågade jag
- Ska du inte säga hej då imorgon bitti innan vi åker? frågade Niall
- Näe, det går inte, då kommer jag bara inse att ni ska åka och då blir jag bara mer ledsen, sa jag och fick en tår i ögat.
- Du kommer klara dig, sa Lou och gav mig en kram
- Jag kan sova här om du vill det, sa Harry
- Du ska ju upp tidigt i morgon ju, sa jag
- Men det gör inget, jag vill sova med dig en sista gång, sa Harry och pussade mig

Killarna gick till hallen för att ta på sig kläderna och gå.

- Hej då Chlo, sa Liam och gav mig en stor kram
- Hej då, sa Niall och Zayn och kramade mig samtidigt
- Hej då sötnos, viskade Lou i mitt öra och kramade mig och gav mig en puss på kinden.
- Hej då, kommer sakna er otroligt mycket, sa och jag vinkade när dom gick ut
- Då är det bara vi två i natt, sa Harry och började kyssa mig
- Harry...sluta, sa jag och tog bort han från mig
- Är det något? sa Harry
- Nej, men jag kan inte, jag kommer bara sakna dig ännu mera, sa jag och fällde en tår
- Nej, det kommer gå bra, jag ringer dig så ofta jag kan, vi kommer att komma om 2 veckor och ha 2 konserter i London.
- Ja, och sen åker du iväg igen, Harry vi borde gå och lägga oss du ska upp i morgon, sa jag och pussade han på kinden.

Jag gick in till min walk in closet för att byta om till sovkläder. Jag satte mig på soffan inne i min garderob och öppnade brevet.

Dear Chloé.....
tololololo skojade bara, hoppas allt är bra med dig, jag saknar dig här i Sverige. Det finns lite saker vi måste prata om. Det är så att Matilda har fått en pojkvän, dom träffades när Matilda var på väg till skolan. Men kan du lova mig att inte berätta det för Liam. Jag tror fortfarande Matilda har känslor för Liam och att hon skulle sluta tänka på honom så tror jag att hon ville ha en ny för att glömma men det har hon inte gjort...

- Hej, står det något intressant, sa Harry och kramade mig bakifrån

Jag tog undan brevet, jag han inte läsa hela eftersom Harry kom.

- Nä inget speciellt, sa jag
- Jag ser på dig att det är något, vad är det som står i brevet? frågade Harry
- Jag kan verkligen inte säga det Harry, sa jag
- Du kan lita på mig, säg vad det är, sa Harry och pussade mig på munnen
- Matilda har skaffat en pojkvän, sa jag snabbt
- Men....Liam då?
- Hon ville glömma han, så hon skaffade en pojkvän, men hon saknar fortfarande Liam, men lova att inte säga något till han, Matilda vill inte att han ska veta, lovar du? frågade jag
- Ja, jag lovar, sa Harry

Jag lade undan brevet och gick till badrummet för att borsta tänderna. När jag gick in till sovrummet så log Harry i sängen. Jag gick upp och lade mig bredvid han. Jag pussade honom lätt och lade mig på hans bröst. Jag höll om han. Sedan somnade jag. Jag vaknade av mig själv, klockan var väll vid 07.00. Jag pussade Harry försiktigt på läpparna.

- Det är dags att vakna, sa jag
- God morgon sötnos, sa Harry med sin sexiga morgon röst
- Det är tags att gå upp nu, du ska åka snart, sa jag och gick upp ur sängen

Harry tog min hand och drog mig tillbaka och började kyssa mig intensivt. Efter ett tag ringde Harrys mobil, det var Niall. Harry svarade inte så han fortsatte kyssa mig. Efter ett tag ringde det igen.

- Chlo, jag kommer sakna det här, sa Harry
- Jag med, men du måste svara, det ringer, sa jag och gav Harry hans mobil
- God morgon, sa Harry
- God morgon, idag gäller det, bussen kommer om en timme, sa Niall i telefon
- Okej, jag är där tills dess, sa Harry
- Bra, puss, sa Niall och lade på
- Puss, sa Harry innan Niall lade på

Jag gick upp och tog på mig min silkes korta morgon rock. Jag gick till köket och gjorde svenska pannkakor.
Min mobil som låg i mitt sovrum ringde men jag hörde inte det.

Harrys perspektiv
Jag var kvar i rummet för att byta om när jag hörde Chloe´s mobil ringde. Jag tog telefonen för att gå och ge den till henne. Men då såg jag att det stod "Nate ringer" på mobil. Varför ringer han nu klockan 07.00 på morgonen? Jag är inte avundsjuk jag bara undrar. Senare fick hon ett sms. Det var också från Nate det stod "Ring när du ser det här, vi kanske kan mötas och plugga tillsammans, det gick ju bra sist vi gjorde det, kram". Jag brydde mig inte, jag lade bara tillbaka mobilen där den var och gick till Chlo som var i köket.

- Det luktar gott, sa Harry
- Ja, det är din favorit frukost, svenska pannkakor, sa jag

Harry tog fram sylten och grädden och ställde det på bordet. Vi satte oss ner och började äta, det var ungefär en halvtimme kvar tills han skulle gå för att vara vid killarna när bussen kommer. När vi var klara så gick Harry till hallen för att ta på sig ytterkläderna.

- Det kommer gå bra, jag ringer dig när vi är framme, sa Harry och kramade mig

Jag började fälla tårar, jag ville inte börja gråta. Men jag kunde inte göra nått åt det. Harry och jag började strula.

- Älskar dig och kommer alltid göra, sa Harry

Jag pussade Harry på kinden. Han torkade bort mina tårar.

- Vi ses snart, sa Harry
- Ja, det gör vi, sa jag och pussade Harry en sista gång innan han stängde dörren

När han stängde dörren låste jag direkt och gick till fönstret. Han vinkade och gjorde släng pussar. Jag klädde på mig. Jag tittade på mobilen, Nate hade ringt 2 gånger och sms:at mig. Jag svarade på sms:et, jag kunde inte träffa han. Det första jag gör när Harry har åkt är att träffan Nate, det kändes fel. Så jag stannade hemma för att plugga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0