The Only for me - Kapitel 43

Jag ler och vi går in i huset. Jag sätter mig i hallen för att ta av mig mina skor. Då kommer Harry och sätter sig på knä framför mig och frågar.

 

- Vad sa hon tjejen som gick fram till dig? frågade Harry

- Inget speciellt, att jag är en lyckligt lottat tjej, sa jag och kollade ner på marken

- Okej, och jag är en lyckligt lottat kille som har dig, sa Harry och knöt upp mina skor och tog av mig dom

 

Han gick till köket för att fixa lite chips och godis. Lou var hos sina kompisar i kväll, han skulle komma en senare i natt. Jag gick upp för att hämta ett täcke och några kuddar då ser jag att han har ett kort på mig vid hans säng. Jag tar det jag skulle ha och går ner sen till Harry. Jag lade täcket och kuddarna i soffan. Jag gick till Harry och kramade han.

 

- Jag älskar dig, och för alltid, sa jag och pussade han vid örat mot munnen som han älskade

- Jag älskar dig med, sa han och blundade och kysste mig

 

Vi lade oss vid soffan och satte på Lejon kungen som vi bägge tyckte om, efter ett tag så somnade v.


1 månad senare
Vi skulle fira våra 6 månader tillsammans. Jag och Harry skulle ut på picknick som vanligt. Vi tog med oss en stor picknick korg. Jag skulle börja gå i förväg till parken. Vi skulle vara där vi hade picknick när vi möttes för första gången. Jag satte mig och började fixa i ordning. Sen såg jag Harry komma. Han hade sin shorta och sen hade han shorts som var i färgen beige. Han höll någonting bakom ryggen. Han kom och satte sig mitt emot mig, och han gav en bukett rosa och vita rosor.

- Tack så mycket, sa jag och pussade Harry på munnen.
- Du är en underbar flicka och du är de bästa som har hänt mig, sa Harry och lade sin hand på min kind
- Tänk det har gått 6 månader, sa jag
- Tiden går fort om man har kul som vi har haft det dom senaste veckorna, sa Harry och blinkade med ena ögat

Harry öppnade champagne flaskan och hällde upp till mig och han, till det så åt vi jordgubbar. Harry lade sig ner efter ett tag för att kolla på molnen som var på himlen. Jag satte mig på han och började pussa han mjukt. Han bö rjade kittla mig på mina ställen som jag var kitsligaste på, så då lade jag mig senare bredvid han och kolla upp på molnen också. Senare idag skulle jag vara med Alice så vi skulle fortsätta vårt firande hemma hos han i kväll och i morgon bitti skulle Emily, Fanny och Matilda komma till oss för vi alla skulle åka till St Lucia i Karibien.

3 timme senare
Jag gick ut ur butiken med många shopping påsar. Jag och Alice hade shoppat nästan hela dagen det var dags att dra sig hemmåt. Men innan vi skulle åka hem skulle vi gå och äta nått. Efter vi hade ätit så släppte jag av Alice vid henne och sen åkte jag vidare hemåt. Jag packade upp mina kläder som jag hade köpt och jag började packa för morgon dagen. I kväll skulle jag hem till Harry. Jag gick till badrummet för att ta en skön dusch. När jag hade duschat i ungefär en halvtimme så gick jag och tog på mig mina myskläder. Mina Vicktoia Sectret mjukisbyxor som är rosa och en hoodie till. Jag flätade en inbakat fläta. Efter ungefär en timme så var jag klar för att gå. Min mobil hade varit avstängd hela dagen. När jag skulle precis gå så knackar det hysteriskt på dörren. Jag öppnade dörren och där stod Nate förkrossad.

- Vad har hänt? frågade jag snabbt
- Det är Alice, hon är på sjukhuset, hon har blivit överkörd av en bil, sa Nate
- När? frågade jag
- I dag efter lunchtid, sa Nate
- Men det var jag som lämnade av henne, hur kunde det hända, sa jag och började nästan gråta
- Men vi skyndar oss till sjukhuset, sa Nate snabbt
- Ja självklart, sa jag och sprang ut till Nates bil

Jag hade så bråttom så jag glömde min mobil. När vi var framme vid sjukhuset så fick vi gå in till Alice direkt. I rummet så låg hon på en säng, och såg inte bra ut. Jag gick fram till Alice och kramade om henne. Hon såg svag ut. Hon hade skador på kroppen och i ansiktet. Hon hade en maskin bredvid sig som man såg hennes hjärtslag. Vi pratade om vad som hade hänt. Jag såg på henne att hon var orolig. Jag försökte lugna ner henne. Hon blev tyst ett tag. Jag kollade upp på skärmen och den började lysa en annan färg och slagen blev mindre och mindre. Jag tryckte snabbt på knappen så att vi skulle få hjälp. Tillslut började det pipa och Alice stängde ögonlocken. Jag fick panik. Läkaren och två andra kom in i rummet.

- Ni måste gå ut nu! sa läkaren
- Hur kommer det gå för henne? frågade jag
- Jag vet inte..men det ser inte bra ut, men jag ska göra vad jag kan, sa läkaren

Jag och Nate gick ut till korridoren och satte oss i en soffa. Jag kramade om Nate och började gråta.

- Vad kommer att hända nu? fick jag fram
- Jag vet inte, det är bara att vänta, sa Nate och höll om mig

Vi satt i ungefär 1 och en halvtimme och bara väntade på vad som skulle hända här näst, sen ser vi att läkaren kommer mot oss. Han håller några papper i handen. När han står mitt emot oss så början han kolla på sina papper.

- Vi beklagar.. sa läkaren men blev avbruten
- Säg inge mer snälla? jag vet redan vad du kommer säga, jag ville inte höra! sa jag och sprang i väg
- Chlo! vänta, skrek Nate
- Vi gjorde det vi kunde, sa läkaren till Nate

Jag sprang till hissen och tryckte på knappen som tog mig ner till entrén. Precis när hissen skulle stängas så kom Nate. Nate kollade på mig, han torkade bort mina tårar. Han kramade om mig igen. Efter någon minut så kollar han på mig och tar bort mitt hår från ansiktet, Han hukar sig fram och kommer närmre mina läppar. Jag säger ingeting, jag blundar försiktigt och han möter sina läppar mot mina. Vi står i en hiss helt ensamma och kysser varandra. När vi har avslutat kyssen så kollar vi på varandra ett tag. När jag inser egentligen vad som har hänt så får jag panik. Jag trycker på entrén knappen för att åka ner.

- Vad är det? frågar Nate och tar min hand
- Vad som har hänt? vi kysstes! sa jag och tog bort hans hand
- Jag vet och det kändes bra, sa han tillbaka
- Det här går inte, vad har jag gjort? jag har en pojkvän! skrev jag och tog händerna i håret
- Jag vet, men jag kan inte gömma det som jag känner för dig längre, sa han oskyldigt
- Vi kan nog inte vara vänner något mer sa jag och gick ut från sjukhuset

Jag vände mig om och såg hur Nate stog där och såg ledsen ut, jag sprang fram till han och kramade han hårt.

- Det är nog bäst att vi inte umgås längre, annars kommer vi båda får problem, idag ska vi bara tänka på Alice, sa jag och pussade han på kinden.
Jag går ut från sjuhuset och går mot tunnelbanan. Jag kollade på min klocka, den var 7 på kvällen. Jag hoppade på tunnelbanan. När jag var hemma så satte jag mig på trappan utanför mig och funderade på vad som skulle hända härnäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0